Home / Здраве / Седем начина да засилим имунната си система

Седем начина да засилим имунната си система

sedem-nachina-da-zasilim-imunnata-si-sistema-384012

Благодарение на силната имунна система организмът успява да се справи с редица предизвикателства – настинки, алергии и т.н. Здравата имунна система унищожава болестотворните бактерии и премахва увредената тъкан. Стресът, тютюнопушенето, алкохолът, недоспиването и непълноценното хранене отслабват имунната система, съобщава Дарик. Това са начините да я засилите: Поддържайте добра хигиена Мийте ръцете си при всеки удобен случай. Не забравяйте, че миенето на ръцете е най-ефективният начин за предпазване от микробите. За да бъде максимално ефективно, миенето трябва да става с топла вода, да бъде енергично и да продължава между 15 до 30 секунди. Движете се Дори 30 минути упражнения на ден ще свършат чудесна работа. Можете да ги разделите и на три кратки серии. Специалистите препоръчват практикуването на прости упражнения, които всеки може да изпълнява.  Смейте се повече Докато се смеете, организмът отделя полезни хормони, които помагат на имунната система. Смехът понижава кръвното налягане и преборва стреса.  Бъдете оптимисти Опитайте се да бъдете оптимисти и да гледате положително на нещата. Според няколко изследвания песимистите са три пъти по-предразположени към ракови заболявания от оптимистите. Други проучвания показват, че голямата приятелска компания и позитивната енергия помагат на имунната система. Хранете се здравословно Яжте максимално много плодове, зеленчуци, риба, ядки и ограничено количество месо и по-малко сладко. Пийте зелен чай поне два пъти седмично. Много проучвания твърдят, че гъбите са едни от най-добрите бойци в студените и вирусни сезони. Спете достатъчно Човешкият организъм се нуждае от поне седем часа сън в денонощието. Всъщност учените съветват да спим толкова, колкото иска тялото ни. И допълват, че за пълноценното наспиване е важно в колко часа си лягаме. За възрастния човек добрият сън е този, който започва към полунощ и продължава до 7.00 ч. сутринта. Сред храните за здрав сън са черният шоколад, листните зеленчуци, ядките, рибата, бобовите култури, пълнозърнестите храни, авокадото, киселото мляко, бананите, сушените плодове. Ограничете алкохола Алкохолът доказано потиска имунната система, така че го ограничете или направо се откажете от него. Полезен алкохол няма, той е токсичен за клетките и редовното пиене е свързано с много повече рискове, отколкото се предполага, категорични са учените. Продължителното прекаляване с алкохола може дори да предизвика рак.

Източник: novini.bg

About novinka

Check Also

Ето ги храните, от които ще слабеете – изгарят повече калории, отколкото съдържат

Борейки се с излишните килограми би могло да бъде трудно да намерим точните храни, които …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *