Home / Здраве / Ето ги храните, от които ще слабеете – изгарят повече калории, отколкото съдържат

Ето ги храните, от които ще слабеете – изгарят повече калории, отколкото съдържат

660_e8cb877c95c137bdba71b314857fe518

Борейки се с излишните килограми би могло да бъде трудно да намерим точните храни, които да ни осигурят енергия, ситост, но и ефективно да елиминират ненужните калории. За щастие има такива, които отговарят на тези критерии и изгарят повече калории, отколкото съдържат.

Това са киселото мляко, лютите чушки, краставиците, руколата, доматите, както и:

Целина

Около 75% от един стрък целина е вода, а останалите 25% са фибри и други баластни вещества. Заради високото съдържание на вода, вкусният зеленчук предоставя по-малко калории, отколкото отнема на тялото ви да го метаболизира.

В допълнение към изгарянето на повече калории, отколкото се съдържат в нея, целината е отличен източник на фибри, които ще ви осигурят усещане за ситост, но и ще ви помогнат, ако страдате от запек, тъй като подобряват перисталтиката на червата.

Целината е богата на важни хранителни вещества, като витамин С, А и К. Също така има и антиоксидантни свойства, които спомагат за подобряване състоянието на сърдечносъдовата система, с което се намалява рискът от инфаркт и други сърдечни проблеми.

Така наречените чисти меса

Чистите немазни меса (тук не се включват колбасите) също могат да помогнат за изгарянето на повече калории, отколкото съдържат. Такива са пуешкото и пилешкото, които са с ниско съдържание на мазнини, но са отлични източници на протеини и не нарушават храносмилането. В резултат на това се стимулира метаболизмът, а поради това ефективно се изгарят калории.

Освен това консумацията на тези меса ще ви осигури енергия за дълги часове. Когато желаете да отслабнете е много важно как ще ги приготвите. Добре е месото да е печено или варено. Към него може да добавите салата от краставици, задушени моркови, броколи.

Грейпфрут

Този сладко-кисел плод също изобилства от вода (около 60%), както и полезни фибри, които повишават здравето на храносмилателната система и създават усещане за ситост. Грейпфрутът е богат и на пектин, който има редица ползи за здравето, но също така е известен, че спомага и за изгарянето на излишните калории.

Редовната консумация на този цитрусов плод, би могло да подобри метаболизма ви, да спомогне на тялото да изгаря повече калории. Освен че е чудесен за закуска, грейпфрутът е полезен за консумация между храненията, както и когато изпитвате глад за нещо сладко.

Според изследвания, редовната му консумация, освен за регулиране на телесното тегло, може да допринесе и за намаляване нивата на холестерола.

Диня

Вкусната и сочна диня е с ниско съдържание на калории и е чудесна за регулиране на телесното тегло.

Една от причините, заради които динята може да ви помогне да отслабнете е, че тя е много богат източник на витамини от група В, които повишават нивата на енергия и намаляват нуждата ви да консумирате нездравословни храни, от които не само пълнеете, но създават и едно усещане за мудност.

Също така сочният плод не съдържа почти никакви мазнини, спомага за стимулиране на метаболизма и е богат на фибри. Динята изобилства и от антиоксиданти, за които се смята, че могат да намалят риска от развитието на някои видове рак.

Броколи

Броколите са едни от най-полезните зеленчуци и добри храни за сваляне на излишните килограми, тъй като съдържат около 200 калории за порция, много фибри, повече витамин С, отколкото в един портокал, както и много калций.

Съдържанието на фибри в зеленчуците ще ви осигури ситост за дълги часове, а протеините в тях ще ви направят по-енергични. Но ползите от тяхната консумация не спират дотук. Знаете, че ако диетата ви не е балансирана, имунитетът отслабва и се излагате на по-висок риск от настинки.

Ето защо е добре да включите във вашия режим на хранене броколи. Те ще повишат защитните сили на организма ви, благодарение на цинка и селена, които се съдържат в тях.

Не забравяйте, че за да извлечете максимума от броколите, особено когато искате да отслабнете, трябва да ги приготвяте на пара, под формата на здравословна супа или печени на фурна, пише За жената.

 

Източник: pik.bg

 

About novinka

Check Also

Здравословните храни, които всъщност не са такива

Популярно е твърдението, че ние сме това, което ядем. Това не е просто израз, защото …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *